Pages

Friday, 3 February 2012

UJIAN ITU TAKKAN TERHENTI

Assalamualikum....2nd Entri for 2012...semoga pelawat-pelawat semua sihat wal-afiat...

Ujian itu takkan terhenti..ibarat air yang mengalir...setiap hari kita pasti akan diuji...Ujian itu bukan bebanan tetapi ujian itu adalah untuk mengingatkan kita kepada Allah Taala..beruntunglah jika kita dipilih untuk diuji..sekurang-kurangnya Allah masih memilih kita untuk beringat kepadanya.... Allahuakhbar...!!Iza pun x terlepas dari ujian..satu demi satu diri diuji...kalu aritu laptop..kali nie external hardisk pula...x tahu la kenapa kalu gadjet je.. mesti cepat rosak.. apapun sabar ye..sowi...tengah berkursus,so x da idea nk create..
 
K,wasalam...

Saturday, 28 January 2012

HIDUP X SELALUNYA INDAH :') KEMATIAN ITU PASTI..



Assalamualaikum semua sahabat2 yang dirindui...agak2 dah lama iza x menjengah ke teratak STANZA Kehidupan kita...bukan mudah nak uruskan masa agar semuanya tak menjadi complicated!hehe... ntah ape yg nk dimerapukan..hehe..Dah lama x mengUPDATE stanza nie...terbengkalai sekejap dalam nie...Actually,bukan x nak menulis,tapi kekangan masa yg terlalu sibuk sangat sem lepas..kalu diikutkan terlalu banyak coretan & kisah yg ingin iza coretkan dalam nie..tapi masa x mengizinkan dan faktor2 lain juga x mendorong utk meneruskan..laptop rosak :( !!

Ok la..untuk entri kali nie...dah tgok tajuk kat atas???
 
Hidup x selalu INDAH...bukan indah water taw..Indah nie terlalu Universal maksudnya...betul la org kata hidup ni selalunya takkan indah..ibarat pelangi jugalah....dia x kan muncul setiap masa untuk mengindahkan alam semesta ini...Keindahan itu kadang-kadang hadir untuk seketika dan kadang2 kekal untuk selamanya...

Alangkah bahagianya hati manusia apabila dapat melihat keindahan itu..namun pernahkah mereka bersyukur dengan nikmat keindahan itu? sampai satu saat nikmat itu ditarik?? barulah masing2 akan mula menyedari hakikat sebenarnya....

Okla,x de idea nk berpuitis lebih2-lebih malam nie..sebenarnya nak dikaitkan isu nya adalah tentang "Kematian"...Indah ke?? akan indah jika amalan cukup lengkap & sempurna...<sedih sgat bila fikir..x tahu sama ada amaln kita nie betul2 dah memenuhi kehendak Allah ataupun tidak...> Dan x akan indah andai bekalan akhirat itu masih belum dilengkapi sebaik2nya...

Sejak akhir2 nie terlalu banyak kematian yang berlaku...Ulama2 yang bnyak berjasa kepada dakwah islamiah sudah ramai yg menghadap Illahi...Orang ckap
 
" Allah sayang mereka,sebab tue la mereka diambil kembali nyawanya...."
 
Mungkin la...tapi sebaik2 yang mengatur & mengetahui sebabnya adalah Allah S.A.W....Jika difikirkan terlalu bnyak petanda yang Allah tunjukkan buat kita semua..baru-baru nie dah ramai dah sahabat2 yang ayahnya sangat terkenal dengan ketaqwaan imanya sudah kembali kerahmatullah...kadang-kadang iza terpikir sendirian..apakah masanya tidak lama lagi?? salah satu tanda di akhir zaman...berkurangnya alim-ulama dalam menyebarkan dakwah Islam... Astagfirullahalazim....hati tiba2 rasa sayu... jika benar, apakah kita dpat menikmati keindahan di akhirat kelak? beruntunglah andai Allah bisa memilih kita utk menjadi penghuni syurga...namun amatlah memedihkan jika kita terpilih untuk menjadi penghuni neraka.
...Nauzubillahi minzalik....

Thursday, 15 December 2011

" 4 WORD" FOR YOU

Assalamualaikum....semoga semuanya sihat hendakNYA...
Entri nie x nak tulis pape2..just nak say :

" THANK YOU VERY MUCH "...I'm really appreciate u all..!! " haha..

Ayat ape ntah..xde la..Just nak ucap terima kasih kepada sahabat sejati...tetap dihati...Betullah orang kata, persahabatan ini sangat indah...mereka akan saling tolong - menolong antara satu sama lain apabila berada dalam kesusahan..Kali nie just nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Ku & k.kal cuz sanggup berkorban bagi pinjam laptop especially Ku, masa time nak kena present networking aritu...




walaupun korang sayang dengan laptop tue,tapi still mahu bagi pinjam...sangat-sangat menghargai...& k.Quela juga TQ cuz turut membantu semasa diri dalam kesusahan..x lupa juga shbat2 yang lain < asrar :) & aini >...
 
Maafla andai kalian x suka dengan post ni, papun this is my appreciate towards u all!! sy x pandai nak tunjuk dari segi perbuatan, tapi hanya ucapan inilah yang mampu menggambarkan segalanya..friendship 4 ever! =]