Pages

Friday 15 May 2015

Kekuatan Itu Wujud Bila Kerana Allah

Assalamualaikum buat pengunjung stanza kehidupan...Apa khabar rasa iman dihati? Hakikatnya Iman itu mudah goyah dan rapuh...namun disebalik kerapuhan itu Allah takkan abaikan bilamana kita semakin jauh tersasar darinya...Sudah lama rasanya jari ini tidak mencoretkan sesuatu yang bermanfaat...Ya Allah, engkau benar-benar dekat disanubari......Ampunkan kami disaat hati kami lalai dalam mengingatimu...disaat kami jauh darimu...disaat kami sering melupaimu.........Ya Allah, jadikan kami hamba yang sentiasa merendah diri, jauhi kami dari sifat-sifat munafiq dan fasiq....jauhi kami dari sifat sombong,ujub,riyak dan takbur.....Ya Allah,sekali lagi engkau memberi aku ilham untuk menuliskan kalimah yang indah buatmu....penulisan yang hadir dari tulus hati sanubari ku...Ya Allah,jujur aku benar-benar merasa agung denganmu...Engkau sangat baik......engkau sangat penyayang dan maha pengampun.....

Benarlah,kekuatan itu wujud bila sesuatu yang dilakukan itu atas niat kerana Allah...Terima kasih ku ungkapkan buatmu Ya Allah...saat aku benar-benar tidak merasa yakin dengan kemampuanku...engkau hadirkan semangat itu untuk aku meneruskan dakwah dan misiku di UK...Terima kasih kerana berikan aku kesempatan untuk menyampaikan agamamu....walaupun sedikit, mudah2an daku dapat melaksanakan taggungjawabku sebagai hambamu....Ya Allah,tiada kata yang dapat aku gambarkan saat engkau hadirkan kekuatan untuk aku menyampaikan dakwah di sini...sekali lagi engkau makbulkan juga niatku untuk menyampaikan ilmu mu disini..Mudah2an mendapat keberkatan darimu...Ya Allah, engkau tiupkan semangat itu...disaat aku merasa gugup untuk menyampaikan ilmu kebenaranmu....disaat aku merasa tidak yakin dengan diriku....disaat aku merasakan manusia akan memandang serong padaku....tapi, kekuatan mu itu membuatkan lidah ku lancar untuk menyebar agamamu..........dan kekuatan mu itu membuatkan aku masih mampu bersabar dan meneruskan misiku untuk mengingatkan mereka kejalan yang benar...Walaupun ada setengah manusia cuba mencari kesilapan dan kekuranganku....namun engkau tidak pernah menilaiku....apatah lagi aku hanya insan biasa....insan yang masih belum cukup sempurna sebagai muslimah............Insan yang sentiasa diuji dengan nikmat dunia....Ya Allah,engkau benar-benar hadir disaat aku dalam kesedihan....engkau hadir dalam memberi aku ketenangan......Ya Allah.......tak mampu untuk aku lakarkan apa yang aku rasa padamu...Jadikan kepercayaan aku padaMu semakin bertambah......Mudah2an aku mampu menjadi hamba yang bertaqwa...sebelum aku syahid dijalanmu....Mungkin syahid disaat aku menuntut ilmu.......Alangkah indah jika kematianku ini dalam husnul khatimah...........

15/5/2015
York/UK
-nhz-

No comments:

Post a Comment