Pages

Wednesday 17 August 2011

18 Ramadhan 1432H...

YM dah Dikurangkan kekerapannya...:)

Assalamualaikum..
Hariney nie tergerak hati untuk menulis sesuatu yang dah lama rasa nak tulis...It all about feeling..but it is NOT about Love errkk...!
What i'm going 2 say is...Tett! Gimik lebih je tue..Apa yang iza nak sampaikan ialah rasa bersyukur sgat kepada Illahi cuz dibulan yang mulia ini iza dapat kurangkan kekerapan berchatting di YM terutamanya dengan lelaki...Bukan pe,mungkin faktor utama cuz  sibuk dengan kerja n satu lagi untuk menjaga perasaan sendiri dari terjerumus ke kancah yang x sepatutnya....ngee :-) Sebenarnya salah satu faktor utama iza nak kurangkan Ym ialah nak fokus pda ibadah dibulan mulia ini..kalu asyik sibuk berchatting dengan kawan..bila masa pula nak sibuk berchatting dgan ALLAH? that the quest..bulan mulia nie telah mendidik diri iza dari berpuasa untuk segala2nya...menahan nafsu makan,nafsu tidur + fitrah manusia itu sendiri...bila fikir balik..iza rasa suka sangat bila dpat kurangkan berchatting dengan L cuz manusia nie mudah untuk mempunyai sesuatu perasaan...Iza takut kalu2 
" bila selalu bercgatting mungkin akan timbul sesuatu perasaan yang fitrah bagi setiap manusia itu  untuk merasainya.... "..Hahah!
So, jalan terbaik adalah dengan mengurangkan YM...iza yakin jodoh itu pasti ada..cuma cepat & lambat je..Yang pastinya jodoh itu adalah ketentuan ALLAH..kita sebagai manusia hendaklah berusaha & yakin dengan ketentuannya...tapi yang pastinya,,,iza x nak bercouple sebelum nikah cuz nikmat tue semua sebenarnya hanya boleh dimiliki oleh bakal pemilik tulang rusuk kanan wanita sahaja..my Mr.right? Ohya, manusia kalu cemburu pasti rugi kan... ?? dan satu lagi yang x bersabar...hehe!

** Malam nie nampak mak tgah membaca Al-quran + Qiamullai..so takat nie dulu la entri nie..jumpa lagi..Esok pun kerja lagi,,,

No comments:

Post a Comment