Pages

Thursday 18 August 2011

KITA PERLUKAN DIDIKAN AGAMA YANG LEBIH DARI YANG LAIN....

Assalamualikum..Catatan 18 Ramadhan...

" Setitis air mata yang jatuh karena KEINSAFAN,adalah seribu kali LEBIH BAIK daripada sejuta MUTIARA di Lautan,, Sesaat bersedih karena teringatkan DOSA, adalah LEBIH MULIA daripada seharian bersedih karena CINTA Manusia,, Sejernih Wajah kerana WUDHU yang sempurna adalah LEBIH BERCAHAYA dari Kilauan Segunung PERMATA.. InsyaAllah..Amin Allahumma Amin.."


Alhamdulillah cuz malam nie dpt rest ckit cuz esok x kerja..so buat la apa yang patut,,yang pastinya tujuan iza nak tulis entri malam nie adalah pasal isu..."Kanak2 SEK.REN.Dipaksa Hafal lagu JESUs???"..Astagfirullahalazim..
Betullah Dunia skrang semakin rapuh dan tenat...X dapat dibayangkan rakyat Islam Malaysia terlalu mudah dijajah oleh puak Yahudi...Namanya merdeka..tapi hal sekecil mcm nie x mampu nak atasi..Memang nampak benda remeh..tapi x Fikir ke IMPAKnya di masa hadapan nanti??? Berapa ramai orang yang tinggal dalam keadaan b'agama Islam nie? Nauzubillahiminzalik..mudah2an umat NABI MUHAMMAD S.A.W masih sentiasa wujud & semakin ramai hingga ke penghujungnya..AMin....okla,berbalik kepada isu tersebut..pelik la..macam mana boleh jadi camtu? mujurlah ada ibubapa yang prihatin tentang agama..kalu x tentu sudah ramai yang terjerumus dlam ajran sesat nie..Yelah,kanak2 lah permulaan yang terbaik untuk dicorak..kalu mula2 dah diajar kenal jesus macam mana la 6t...tapi yang peliknya kenapa isu nie boleh t'sebar dekat budak2 Islam..nak sgat hantar anak ke sekolah cina lah,convert la..itulah..tengok2 sampai disuruh hafal lagu J+++..Bila suwuh hntar sek agama x nak..kononya x da kelas..belajar agama nie x dpt membantu untuk mendapat kerja...tapi hakikatnya mereka x sedar yang sek itulah yang mampu memberi didikan yang sempurna..saat nie iza B'syukur sgat cuz Allah memberi petunjuk kepada Ayah & IBu untuk hantar iza ke sek agama...Ada hikmah yang kita x tahu sebenarnya belajar disitu! x dinafikan iza dulu pun rasa macam x berminat nk masuk sek .agma..tapi bila dah semakin lama rasa semakin cinta untuk belajar agama..semakin dalam ilmu agama...semakin mula mengenali dengan lebih mendalam tentang DIA....Allah...tuhan yang satu yang sy x kan b'paling buat selama2 lamanya...banyak sgat pertolongan yang diberikan...Yakinlah dengan Allah !!!!!

No comments:

Post a Comment